پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
Share/Save/Bookmark
 

مردان بهانه های بی تحرکی را کنار بگذارند

صدای فردا - رییس گروه میانسالان وسالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شعار هفته ملی سلامت مردان با عنوان مردان فعال تر، مردان سالمتر، توصیه هایی را برای مقابله با بهانه های کم تحرکی در مردان ارایه کرد.
 
پروین احمدی نورالدین وند روز سه شنبه در گفت و گو با صدای فردا بیان کرد: اگر از وسیله نقلیه برای رفتن به سر کار استفاده می کنید آن را با فاصله از محل خودرو پارک کرده تا مسیری را برای پیاده روی و تحرک طی کنید.
وی افزود: هزینه بردار بودن ورزش در باشگاه، از جمله بهانه هایی است که برای بی تحرکی بیان می شود اما توصیه می شود که یک پیاده روی ساده بدون هزینه در مکان مناسب را برای تحرک داشتن در برنامه قرار دهید.
احمدی نورالدین وند ادامه داد: برخی از مردان از نداشتن زمان به عنوان بهانه ای برای بی تحرکی یاد می کنند اما با فهرست کردن فعالیت های روزانه می توان 30 دقیقه وقت مازاد را برای پیاده روی در نظر گرفت.
رییس گروه میانسالان وسالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: اگر تنها بودن بهانه بی تحرکی بیان می شود دوست، همسایه و یا یکی از اعضای خانواده را با خود همراه کنید؛ حضور یافتن در محل های پیاده روی عمومی از جمله پارک های محلات، انگیزه را افزایش می دهد.
وی گفت: آلودگی هوا به ویژه در خوزستان و داشتن مشکلات تنفسی شاید مانعی برای خروج از منزل و تحرک باشد اما در محیط داخل خانه نیز می توان فعالیت جسمانی داشت.
احمدی اضافه کرد: اگر 30 دقیقه برای پیاده روی زمان زیادی است به سه بازه 10 دقیقه ای تقسیم کنید.
رییس گروه میانسالان وسالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: برخی از افراد هراس دارند که با انجام ورزش آسیب ببینند اما باید اصول صحیح ورزش کردن را یاد بگیرید و متناسب با سن، و شرایط جسمانی فعالیت کنید.
وی بیان کرد: در بسیاری از باشگاه ها تمام افراد با شرایط بدنی و مشکلات متفاوت جسمانی در یک گروه قرار می گیرند که روش صحیحی نیست و ممکن است مشکلات را در برخی افراد تشدید کند. 
احمدی نورالدین وند گفت: ناآشنایی با اصول ورزش از دیگر بهانه هایی است که برای بی تحرکی بیان می شود اما بهتر است بر روی ورزش هایی که مهارت خاصی نیاز ندارد تمرکز کنید.
رییس گروه میانسالان وسالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: اگر در محل کار با همکارانتان کار دارید به جای برقراری ارتباط تلفنی سعی کنید از پشت میز بلند شده و حضوری پیگیری کنید و در صورت داشتن آسانسور در صورت امکان از پله استفاده کنید.
وی بیان کرد: در محیط کار لازم نیست حتما ورزش های تخصصی انجام شود بلکه در حال نشستن روی صندلی می توان از وسایل ساده برای تحرک اندام های مختلف بدن استفاده کرد و حالت های انقباض و انبساط را بر روی عضلات انجام داد؛همچنین با فواصل زمانی از پشت میز بلندشوید و چند قدم بردارید.
احمدی نورالدین وند ادامه داد: پیشنهاد می شود در محیط کار ، یک روز در هفته را به جای ماشین با دوچرخه به سر کار بروید یا در صورت امکان پیاده مسیر خانه تا محل کار را طی کنید. 
وی گفت: در محل کار شرایط انجام فعالیت بدنی گروهی فراهم شود چون پژوهش ها نشان داده که در شادابی افراد و بازدهی کار اثر بخش خواهد بود.
وی در ادامه افزود:هر ساله یکم تا هفتم اسفند، هفته سلامت مردان در ایران با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور برگزار می شود. 

منبع: ایرنا 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 10618