پایگاه خبری تحلیلی صدای فردا - پربيننده ترين عناوين اقتصادی :: نسخه کامل http://www.sedayefarda.ir/economic Thu, 17 Jan 2019 08:59:39 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری صدای فردا http://www.sedayefarda.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری صدای فردا آزاد است. Thu, 17 Jan 2019 08:59:39 GMT اقتصادی 60 توسعه حمل و نقل ریلی در مراکز بار کشور ضروری است http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10323/توسعه-حمل-نقل-ریلی-مراکز-بار-کشور-ضروری به گزارش صدای فردا محمد اسلامی چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح پروژه های توسعه ای ، عمرانی و سرمایه گذاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمل بار از طریق بنادر افزایش توان اقتصادی را در پی دارد افزود: حمل و نقل ریلی به تقویت ترانزیت کالا منجر می شود که در پی آن بهبود شرایط اقتصادی رقم زده خواهد شد. این عضو هیئت دولت ادامه داد: در این بین نیز فرصت های شغلی مستقیم متعددی در کشور به وجود می آید که استان خوزستان را شامل شده است. **11 هزار هکتار پسکرانه در بندر امام خمینی  اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به 11 هزار هکتار پسکرانه در بندر امام خمینی اشاره کرد و گفت: از این میزان تاکنون یک هزار و 300 هکتار زیر پوشش رفته و شرکت های گوناگون اقتصادی مشغول فعالیت هستند. وی تصریح کرد: در این میزان از مساحت پسکرانه بندر امام خمینی (ره) فعالیت های تجاری از جمله انبارداری و همچنین حمل و نقل بار برای ایجاد ظرفیت فرآوری دانه های روغنی و غلات به وجود آمده است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قدرت تخلیه بار در بندر امام خمینی به 10 هزار تن در روز افزایش یافته است، یادآور شد: در این شرایط امکان تخلیه یک کشتی 60 هزار تنی در 6 روز میسر شده است. اسلامی ایجاد سیستم مکانیزه نقل و انتقال برای رسیدن به کیفیت تخلیه و بارگیری را در بنادر با اهمیت خواند و بر اتصال مراکز بار به شبکه ریلی تاکید کرد. وی گفت: این موضوع برای دولت و بخصوص وزارت راه و شهرسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا سرمایه گذاری های ویژه ای صورت گرفته است. این عضو هیئت دولت خاطرنشان کرد: با ایجاد اینگونه زیرساخت ها قیمت تمام شده تولید و هزینه جابجایی بار کاهش پیدا می کند و در نهایت از بار جاده های کشور کم می شود. **تقویت سوآپ نفتی در بندر امام وزیر راه و شهرسازی در ادامه نیز به تقویت سوآپ و ترانزیت نفتی و همچنین فرآورده های آن از بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: حجم بیشتری از این ذخیره سازی با بهره برداری از مخازن جدید نفتی توسط بخش خصوصی فراهم شده است. اسلامی به تشریح ظرفیت ذخیره سازی ایجاد شده در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا سه دستگاه مخزن با قطر 17.5 متر و ارتفاع 15 متر و ظرفیت اسمی سه هزار و 700 متر مکعب جهت سوآپ فرآورده های سنگین (مازت) و دو دستگاه به قطرهای 19 متر با ظرفیت چهار هزار و 343 متر مکعب و 10 متر با ظرفیت 950 متر مکعب ذخیره سازی گازوییل در مجتمع بندری امام خمینی به بهره برداری رسید. مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در استان خوزستان واقع است. این بندر با 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.  بندرامام خمینی (ره) در اواسط نهمین دهه از آغاز فعالیتش، اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد، این بندر در سال 1390 پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور، هم اکنون با 11 هزار هکتار مساحت و 11 پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.  وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به خوزستان فردا پنجشنبه از پروژه های سرمایه گذاری در شهرهای خرمشهر و آبادان بازدید می کند. منبع: ایرنا ]]> اقتصادی Wed, 16 Jan 2019 20:27:47 GMT http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10323/توسعه-حمل-نقل-ریلی-مراکز-بار-کشور-ضروری نرخ تورم در خوزستان از متوسط کشوری بالاتر است http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10319/نرخ-تورم-خوزستان-متوسط-کشوری-بالاتر به گزارش صدای فردا یداله مهرعلیزاده چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان خوزستان در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند در شلمچه اظهار داشت: طبق محاسبات بانک مرکزی نرخ تورم در استان خوزستان چهاردرصد از میانگین کشوری بالاتر است. وی همچنین در این نشست بر توسعه صادرات به ویژه در استان خوزستان تاکید کرد و گفت: برای توسعه صادرات ضمن هماهنگی لازم با دستگاههای اجرایی متولی صادرات باید برای ارتباط با کشور عراق در سطح وزارت امور خارجه پیگیری شود تا مقام های سیاسی عراق نسبت به همکاری متقابل ترغیب شوند. مهرعلیزاده افزود: مرز چذابه و شلمچه در حوزه صادرات غیر نفتی جایگاه مهم و استراتژیکی دارد و می تواند در کاهش آثار تحریم ها موثر باشند. وی تدوین نقشه راه توسعه صادرات را مهم دانست و گفت: تدوین نقشه راه توسعه صادرات و تاثیر آن بر تحریم ها و فشارهای درونی و ناهماهنگی ها باید دیده شود.  مهرعلیزاده افزود: نقشه راه توسعه صادرات استان خوزستان در نشست های بعدی مطرح خواهد شد و در مقابله با تحریم در خوزستان استراتژی ها و راهبردهای پیش بینی شده است. وی بهبود اوضاع اقتصادی دغدغه همه مسئولان دانست و گفت: اتاق های بازرگانی نقش موثری در توسعه صادرات دارند و انتظار می رود در روند توسعه صادرات فعالیت گسترده ای داشته باشند و کارگروه ویژه ای برای ساماندهی و رفع مشکلات مرزها تشکیل دهند. مهرعلیزاده گفت: صادرات به لحاظ ارتباط درآمد ملی و استانی در شاخص های اقتصادی برای همه مسئولان استان خوزستان اهمیت دارد. قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان در بخش دیگری بر کیفیت ظاهری و محتوایی برگزاری نمایشگاهها تاکید کرد و گفت: نمایشگاه ها باید در شان استان خوزستان باشد و برنامه ریزی قبلی برای برگزاری نمایشگاه ها ضروری است. مهرعلیزاده با بیان اینکه در حال حاضر ارزیابی و پایش از نمایشگاههایی که در استان خوزستان برگزار شده در دست ما نیست گفت: برگزاری نمایشگاه باید سهمی در توسعه استان خوزستان داشته باشد و تاثیر آن در حوزه سرمایه گذاری، اشتغال، پروژه های جدید و کیفیت نمایشگاه دیده شود لذا باید حوزه ای برای رصد و تاثیر نمایشگاهها بر توسعه اقتصادی خوزستان در نظر گرفته شود. ناظر گمرکات استان خوزستان در این نشست از کسب رتبه سوم کشوری خوزستان در حوزه صادرات بیان کرد و گفت: استان خوزستان بعد از بوشهر و هرمزگان در حوزه صادرات از لحاظ وزنی و ارزشی جایگاه سوم را دارد. غلامرضا بلوطی میرزا افزود: در بحث واردات به لحاظ وزنی در کشور رتبه نخست را داریم و از لحاظ ارزشی استان هرمزگان اول، استان تهران دوم و استان خوزستان سوم را داشته است. وی 21 هزار میلیارد ریال درآمد گمرکات خوزستان در 9 ماهه امسال را عنوان کرد و گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش نشان می دهد. بلوطی میرزا از بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندری که بیشترین سهم درآمدی گمرکات خوزستان داشته است معرفی کرد و گفت: در 9 ماهه امسال بندر امام خمینی(ره) از 9 میلیون تن کالا سه میلیارد و 908 میلیون دلار در آمد کسب کرده است. وی علت کاهش درآمد در استان خوزستان را ممنوعیت برخی کالاها بیان کرد و گفت: یکی از درآمدهای عمده گمرکات استان خوزستان واردات خودرو و کالاهای لوکس بود که در حال حاضر ممنوع شده و تاثیر منفی بر درآمد گذاشته است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: در مرز شلمچه با وجود زیرساخت های مناسب و همجواری با کشور عراق شاهد کاهش مداوم صادرات در سال های اخیر به صورت مستمر هستیم .  هانی فیصلی علل کاهش صادرات از مرز شلمچه را عدم اعمال قوانین به شکل یکسان در مرزهای مختلف کشور بیان کرد و گفت: ما به عنوان بخش خصوصی در خرمشهر انتظار داریم تعامل ویژه ای بین بخش خصوصی و دولت ایجاد شود. وی نبود هماهنگی لازم جهت امنیت صادرات را از مهمترین عوامل کاهش صادرات در مرز شلمچه دانست و گفت: تامین امنیت بازرگانان و صادرکنندگان و امنیت کالا در مرز شلمچه لازم و ضروری است. فیصلی عدم تطابق ساعت کاری گمرک طرف عراقی و ایرانی را از مشکلات مهم مرز شلمچه عنوان کرد و گفت: با توجه به منطبق نبودن ساعت کاری گمرک عراق و ایران در گشودن مرز تاخیر می افتد و این امر موجب انتظار طولانی رانندگان در مرز می شود. وی نبود مدیریت متمرکز و عدم اجرای مصوبه شورای امنیت ملی در نحوه ساماندهی مرزی را از دیگر مشکلات مرز شلمچه بیان کرد و گفت: ورود افراد کارگرنما به محوطه بارانداز تجاری موجب سلب آرامش و امنیت در این مرز شده است. معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند در این نشست اظهار داشت: تا زمانی که مدیریت واحد در مرز شلمچه اعمال نشود مشکلات به قوه خود باقی خواهد ماند. سیدعلی موسوی گفت: در منطقه آزاد اروند تمام زیرساخت های لازم ایجاد شده و این آمادگی را دارد تا با اعمال مدیریت صادرات غیرنفتی و صادرات خدمات فنی و مهندسی و ورود مسافران مرزی را ساماندهی کند. وی افزود: بر اساس انعقاد تفاهمنامه ای که با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی داشتیم مجوز برگزاری چهار نمایشگاه تخصصی داده شد. موسوی اظهار داشت: با توجه به سیاست سازمان منطقه آزاد اروند کار به بخش خصوصی واگذار می شود البته کمیته های مختلفی تشکیل شده است. مدیر عامل نمایشگاههای بین المللی خوزستان در این نشست گفت: سالانه بالغ بر 2هزار و 500 شرکت کننده از سراسر کشور در نمایشگاه بین المللی استان خوزستان از تخصص های مختلف شرکت می کنند و بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر بازدید کننده دارند. رحیم جلیلی با بیان اینکه هر ساله بالغ بر 150 نفر از تجار و بازرگانان خارجی از بخش های مختلف نمایشگاهی خوزستان دیدن می کنند، گفت: امسال تحریم بر برگزاری نمایشگاه و بخش های آن تاثیر منفی داشته و این امر موجب شده در برخی از موضوعات نمایشگاهی بین 30 تا 40 درصد کاهش متراژ و بازدیده کننده شاهد باشیم. وی افزود: با توجه به اهمیت و حمایت کالاهای ایرانی تقویم امسال را تهیه و تنظیم کردیم 35 موضوع نمایشگاهی داریم و همچنین 6 موضوع نمایشگاهی جایگزینی در نظر گرفته شده است. جلیلی مهمترین موضوعات نمایشگاهی را مبلمان شهری و تجهیزات پارک های شهری، تجهیزات پزشکی، صنایع دارویی، صنعت ، نفت و گاز، پتروشیمی، بیان کرد و گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان، نمایشگاه هفته پژوهش و علم و فناوری، نمایشگاه قطعات خودروهای سبک و سنگین، ماشین آلات، دام و طیور، گل و گیاه از دیگر نمایشگاههای مهم در استان خوزستان در تقویم امسال دیده شده اند. وی ادامه داد: نمایشگاه پتروشیمی خوزستان به لحاظ اهمیتی که دارد عضو انجمن نمایشگاههای جهان شد. فرمانده هنگ مرزی خرمشهر ضمن انتقاد از ساماندهی نشدن آژانس های مسافری در مرز شلمچه گفت: تا این لحظه حدود 120 نفر راننده آژانس مسافری غیرمجاز در مرز فعالیت دارند و متاسفانه تاکنون هیچ کسی در این خصوص به هنگ مرزی معرفی نشده است. سرهنگ منصوررضا عزیزی افزود: اکنون که میزبان اتباع عراقی هستیم تامین و ساماندهی آژانس های مسافری در شلمچه ضروری است.  در این نشست مقرر شد تا در زمینه مدیریت واحد در مرزهای شلمچه و چذابه اقدام شود. مرز شلمچه که در فاصله 15 کیلومتری خرمشهر و 20 کیلومتری بصره عراق قرار دارد نقش مهمی در مبادلات تجاری ئ مسافری با کشور عراق دارد.  منبع: ایرنا ]]> اقتصادی Wed, 16 Jan 2019 19:46:38 GMT http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10319/نرخ-تورم-خوزستان-متوسط-کشوری-بالاتر کامیون های عراقی در چذابه سوخت رابه قیمت روز خریداری می کنند http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10308/کامیون-های-عراقی-چذابه-سوخت-رابه-قیمت-روز-خریداری-می-کنند نعمت الله نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با صدای فردا افزود: هر لیتر گازوییل برای عرضه به کامیون های عراقی که کالاهای صادراتی ایران را به داخل این کشور حمل می کنند 24هزار ریال معادل 340دینار عراقی است. وی با اشاره به اینکه عرضه سوخت به کامیون های عراقی در مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز بدون محدودیت و توسط تنها جایگاه در بازارچه چذابه انجام می شود افزود: روزانه 30هزار لیتر گازوییل در این جایگاه به کامیون های عراقی عرضه می شود. مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) عرضه سوخت به کامیون های عراقی از قاچاق سوخت جلوگیری کرده است افزود: باید با تدابیر لازم از قاچاق سوخت که سرمایه کشور محسوب می شود جلوگیری کرد. در ماه های های اخیر که تغییرات نرخ ارز در کشور رقم خورد ، قاچاق سوخت توسط سودجویان از طریق مرزهای دریایی و آبی خوزستان افزایش چشمگیری داشته است. در سال جاری بیش از یک میلیون لیتر سوخت(گازوییل) قاچاق در آبهای ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است. ** ثبت نام 30هزار خانوار خوزستانی در سامانه سوخت مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: در یک ماه اخیر 30هزار خانوار شهری و روستایی خوزستان در سامانه سوخت(نفت سفید) ثبت نام کرده اند. نجفی افزود: خانوارهایی که در سامانه سوخت ثبت نام کرده اند سالانه 200 تا 600لیتر نفت سفید با قیمت مصوب دریافت می کنند. وی گفت: تخصیص سهمیه نفت سفید منوط به زیرپوشش نبودن در شبکه گاز شهری است. مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: سوخت به اندازه کافی ذخیره سازی شده و هیچ کمبودی وجود ندارد، با توجه به وضعیت آب و هوایی امسال ، همه خانوارهای خوزستانی فاقد گاز شهری می توانند سهمیه سوخت خود را دریافت کنند. شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) مسئولیت راهبری و توزیع سوخت را در خوزستان غیر از مناطق جنوبی و ساحلی استان برعهده دارد. شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(آبادان) وظیفه توزیع سوخت و گاز سی ان جی را در شهرهای آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، ماهشهر و هندیجان را عهده دار است. منبع: ایرنا  ]]> اقتصادی Wed, 16 Jan 2019 18:51:02 GMT http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10308/کامیون-های-عراقی-چذابه-سوخت-رابه-قیمت-روز-خریداری-می-کنند سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10317/سفر-وزیر-راه-شهرسازی-خوزستان عباس پورسلان، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در گفت‌وگو با صدای فردا – منطقه خوزستان، با اعلام این خبر اظهار کرد: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه هیاتی امروز (چهارشنبه 26 دی ماه) برای سفری دو روزه به استان خوزستان وارد ماهشهر می‌شود. وی افزود: اسلامی در روز اول سفر خود به استان وارد بندر ماهشهر می‌شود. در این سفر با حضور وی عملیات اجرایی احداث کارخانه بایواتانول سوختی از غلات، احداث کارخانه فرآوری و غنی‌سازی دانه روغنی سویا و عملیات تعمیرات اساسی جاده سربندر به بندر امام آغاز می‌شود. مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: همچنین امروز انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، مخازن نفتی و کریدور خطوط انتقال روغن خوراکی در بندرامام خمینی نیز افتتاح می‌شود. پورسلان خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی فردا در روز دوم سفر خود به شهرهای آبادان و خرمشهر سفر می‌کند و از چند پروژه بندری در آن دو شهر بازدید می‌کند. منبع: ایسنا  ]]> اقتصادی Wed, 16 Jan 2019 19:37:26 GMT http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10317/سفر-وزیر-راه-شهرسازی-خوزستان اخراج کارکنان شرکت حریر خوزستان صحت ندارد http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10314/اخراج-کارکنان-شرکت-حریر-خوزستان-صحت-ندارد عدنان غزی در گفت‌وگو با صدای فردا – منطقه خوزستان، با اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص اخراج کارکنان شرکت حریر خوزستان شهرستان شوش تولیدکننده کاغذ تیشو اظهار کرد: موضوع اخراج کارکنان و حتی تهدید به اخراج آن‌ها صحت ندارد. وی افزود: کارخانه حریر خوزستان در شهرستان شوش برای مدت زمان حدود 10 روز نیاز به اورهال داشت و به همین علت از تعدادی از کارگران درخواست شد تا چند روز بر سر کار حاضر نشوند. فرماندار شهرستان شوش تصریح کرد: در حال حاضر اورهال کارخانه به اتمام رسیده است و همه کارگران این شرکت به کار بازگشته‌اند و مشغول به کار هستند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. غزی خاطرنشان کرد: این کارخانه حدود 100 نفر کارگر دارد که تعدادی از آن‌ها فصلی و باقی نیز به صورت دائم در کارخانه مشغول به کار هستند. منبع: ایسنا  ]]> اقتصادی Wed, 16 Jan 2019 19:21:03 GMT http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10314/اخراج-کارکنان-شرکت-حریر-خوزستان-صحت-ندارد جنگ تحمیلی و استقرار شرکت های بزرگ ملی ریشه مشکلات اهواز است http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10315/جنگ-تحمیلی-استقرار-شرکت-های-بزرگ-ملی-ریشه-مشکلات-اهواز عبدالزهرا سنواتی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با صدای فردا ادامه داد: شرکت های بزرگ ملی همچون شرکت نفت، صنایع فولاد، پتروشیمی ها و صنعت نیشکر نیز با در پیش گرفتن برخی سیاست های نادرست، سبب عدم توسعه کلانشهر اهواز شده اند یکی از پیامدهای حضور این شرکت ها مهاجرت افراد جویای کار است. سنواتی تاکید کرد: این افراد به کلانشهر اهواز احساس تعلق ندارند و نه تنها عوارض و مالیات خود را پرداخت نمی کنند بلکه به این شهر نگاهی کارگاهی دارند، از سویی دیگر نبود زیرساخت های رفاهی، اقتصادی و فرهنگی سبب مهاجرت نخبگان از این شهر شده است. وی آمار رسمی حاشیه نشینی در کلانشهر اهواز را 400 هزار نفر عنوان کرد و افزود: معتقدم آمار واقعی بیش ازاین است و حدود نیمی از جمعیت کلانشهر اهواز درگیر با مساله حاشیه نشینی هستند. سنواتی اظهار داشت: این افراد در مناطقی که فاقد هرگونه خدمات رفاهی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است مستقر می شوند و پس از آن انتظار دارند شهرداری تمام امکانات را در آن نقاط احداث کند این درحالیست که تنها منبع درآمدی شهرداری اهواز عوارض شهروندان است. وی عنوان کرد: افراد ساکن در مناطق حاشیه ای به دلیل عدم احساس تعلق به شهر نه تنها عوارض و مالیات پرداخت نمی کنند بلکه در صورت وجود شرایط حتی دست به تخریب اموال عمومی نیز می زنند، لذا لازم است با تقویت هویت شهروندی این نگرش را تغییر دهیم. به گفته وی راه حل حفاظت از اموال عمومی توجه به بحث محله محوری است زیرا اگر شهروندان احساس کنند که این اموال از محل پرداخت عوارض آنها پرداخت شده است قطعا در جهت حفظ آنها بر می آیند. وی گفت: دسترسی مردم به شهرداری ها بیش از سایر دستگاه ها است به همین جهت برای بیان مشکلات مختلف از جمله بهداشت، آب شرب و فاضلاب و سایر زیرساخت ها نیز به شهرداری اعتراض می کنند، از سویی دیگر شرکت های بزرگ ملی همچون شرکت نفت نیز به تعهدات اجتماعی خود عمل نمی کنند. رییس شورای شهر اهواز در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص مشکل دفع آب های سطحی دراین شهر خاطر نشان کرد: طبق برآوردها ساخت شبکه دفع آب های سطحی به بیش از چهل هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین این رقم کلان تنها با همکاری دولت میسر است. **معضلات شهر تنها بر دوش شهرداری رییس شورای شهر اهواز با انتقاد از عدم همکاری سازمان ها و دستگاه ها در انجام برخی امور اظهار داشت: به طور نمونه در بحث متکدیان و افراد گرفتار آسیب های اجتماعی دستگاه ها و سازمان های بسیاری دخیل هستند اما هیچ کدام به طور شایسته ای به وظایف خود عمل نمی کنند. وی ادامه داد: در ساماندهی مشاغل مزاحم نیز برای دستگاه های مختلف همچون پلیس راهور، نیروی انتظامی و راه و شهرسازی وظایفی تعریف شده است اما تمام کار بر دوش شهرداری است. سنواتی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ مطالبه گری در بین شهروندان اهوازی نهادینه شود و آنها نسبت به انجام این امور توسط شهرداری اعتراض کنند زیرا این اقدامات با هزینه خود آنها صورت می گیرد درحالی که تمام دستگاه ها اعتبار مشخصی برای انجام وظایف مشخص شده دارند. وی راه حل این مساله را تصویب لایحه مدیریت شهری دانست و گفت: در این صورت بودجه اقدامات به شهرداری تعلق می گیرد و ان زمان می توان به صورت صحیحی شهر را مدیریت کرد. رییس شورای شهر اهواز با اشاره به وجود چاله های بسیار در سطح شهر گفت: دستگاه های مختلف آسفالت خیابان ها را تخریب می کنند و سپس شهرداری مجبور به ترمیم انها می شود زیرا آنها حاضر به قبول مسئولیت های خود نیستند. **بروکراسی مانع سرمایه گذاری در اهواز وی با اشاره به محدود بودن منابع مالی شهرداری اهواز گفت: تنها راه موثر برای توسعه این کلانشهر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است به همین جهت 22 فرصت سرمایه گذاری برای اهواز تعریف شده که پنج مورد از آنها نیز در شورای عالی سرمایه گذاری به تصویب رسید. سنواتی اظهار داشت: بخش خصوصی براساس تجارب گذشته خود از وجود بروکراسی در روند اخذ مجوز در کلانشهر اهواز هراس دارد، سرمایه گذاران حدود 6 ماه تا یکسال را باید صرف اخذ مجوزهای لازم کنند که این مساله به لحاظ اقتصادی به ضرر آنهاست. وی خاطر نشان کرد: صدور مجوز نیازمند اخذ استعلام از دستگاه های مختلف است اما شهرداری برای تسریع در این روند از طریق سازمان های مربوطه اقدام می کند. **شهردار روحیه مشارکت با شورا را ندارد  وی با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد شوراهای شهر تقسیم قدرت است اظهار داشت: انتخاب یک شهردار توانمند برای مدیریت شهر، نظارت بر عملکرد شهرداری و اصرار بر شفافیت اقدامات و برنامه ریزی های سازمان های مختلف شهرداری از جمله وظایف نهاد شورای شهر است. وی ادامه داد: 6 ماه نخست ابتدایی کار شورای پنجم شهر اهواز مشکل خاصی وجود نداشت اما به مرور زمان شاهد بروز مسائلی بودیم که از جمله آن عدم تناسب روحیه شهردار با کار شورایی است. سنواتی با اشاره به اینکه شورای شهر در حد قانون موظف و حق نظارت بر عملکرد شهردار را دارد تصریح کرد: اگر شهردار اهواز این مساله را نپذیرد قادر به ادامه همکاری نخواهد بود. وی گفت: شهردار اهواز در چند نوبت درخواست استعفای خود را مطرح کرد اما اعضای شورای شهر به دلیل شرایط موجود در شهر نپذیرفتند اما اگر این درخواست استعفاها سبب بهبود خدمات رسانی به شهروندان شود قطعا تصمیم شورای شهر تغییر می کند. رییس شورای شهر اهواز ادامه داد: اعضای شورای شهر اعلام کرده اند که شهردار تا زمانی که مایل به همکاری باشد می تواند در این سمت باقی بماند اما این مساله نمی تواند مانع وظیفه نظارتی شورای شهر باشد. وی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص پروژه های نیمه تمام سطح شهر تصریح کرد: تکمیل این پروژه های ناقص یکی از اولویت های اصلی است و تا زمان به سرانجام رساندن آنها به دلیل حفظ بیت المال نمی توان پروژه جدیدی تعریف کرد. منبع: ایرنا ]]> اقتصادی Wed, 16 Jan 2019 19:28:36 GMT http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10315/جنگ-تحمیلی-استقرار-شرکت-های-بزرگ-ملی-ریشه-مشکلات-اهواز سن استخدام افزایش می‌یابد؟ http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10310/سن-استخدام-افزایش-می-یابد به گزارش صدای فردا، این روزها برخی افراد متقاضی استخدام عنوان می‌کنند که "ظاهرا طرحی در مجلس در حال بررسی است که براساس آن قرار است سن استخدام از حدود ۲۸ سال تا بیش از ۳۰ سال افزایش پیدا کند" و خواهان تسریع در روند آن هستند. اما پرس‌وجو از سازمان اداری و استخدامی با توضیحاتی همراه بود و با استناد به مواد قانونی گفته شد که "شرایط استخدام در قانون تعیین شده و هرگونه تغییری نیاز به مصوب شدن قوانین جدید است که این سازمان اخیرا هیچ پیشنهادی را برای افزایش یا کاهش سن استخدام به مجلس ارائه نکرده و از وجود چنین طرحی در مجلس نیز بی‌اطلاع است". طبق توضیحات سازمان اداری و استخدامی در ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری، شرایط سنی استخدام مشخص و در بند «الف» تاکید شده که داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر ۴۰ سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین مدرک تحصیلی دکتری ۴۵ سال است. براساس این ماده قانون، دستگاه‌ها برای استخدام نمی‌توانند افراد کمتر از۲۰ سال را انتخاب کنند، اما سقفی برای استخدام مشخص نشده و این موضوع در اختیار دستگاه قرار دارد تا بتواند متناسب با شرایط و نیاز خود و البته آنچه برای سابقه کاری نیرو در نظر می‌گیرد، آن را تعیین کند. از سوی دیگر حداکثر ۴۰ سال برای استخدام‌های رسمی در نظر گرفته شده و افرادی که مدرک تحصیلی دکتری دارند حداکثر ۴۵ سال شرایط سنی استخدام آنهاست. بنابر این گزارش، در قانون حداکثر سن برای استخدام تعیین نشده و سن ۲۸ یا ۳۰ سالی که مطرح می‌شود سن مشخص شده در قانون نیست، بلکه دستگاه‌ها با توجه به مجوز قانونی که دارند آن را تعیین می‌کنند. منبع: ایسنا ]]> اقتصادی Wed, 16 Jan 2019 19:05:23 GMT http://www.sedayefarda.ir/fa/doc/news/10310/سن-استخدام-افزایش-می-یابد